Koh Samui - Chaweng

Hej!

Har blivit ett litet uppehåll nu på en och en halv dag, men man kan inte alltid uppdatera er där hemma, lite semester också!

Vi kom ifrån Bangkok i tid och kom fram till Surat Tani trötta som få.. Vi tog sedan en buss från flygplatsen som tog oss till Donsak Pier, och därifrån gick sedan färjan över till Koh Samui.
Hela denna resa tog 5 timmar. Vi var framme på Koh Samui kl.12, så då hittade vi hotell som låg nära stranden och okej standard. Vi gick in till Khun Chaweng Beach Resort, mycket finare än vad vi trodde. Vi betalde endast 1200 bath 260kr för det rummet vi har nu;

Vi är riktigt nöjda!

Sedan gick vi till poolen som finns vid hotellet och la oss

Sedan gick vi och kollade runt lite, kollade lite i butiker, köpte frukt och lite dricka. Åt även lunch/middag vid 16.30 vid stranden.

Jättemysigt och god mat!

Efter det bestämde vi oss för att åka iväg på Fullmoon party på Koh Phangan så vi gick och köpte biljetter 220kr/pers och att bussen skulle komma vid 9.
Sedan gick vi iväg

Vi satte oss utanför rummet en stund och tog det lugnt för att ladda inför kvällen.

Sedan var det dags, här är några bilder från fullmoon party:

Vi var hemma halv 4 och hade då varit uppe 23 timmar, gaaanska trötta!!

Sov till 12.20 idag och gick då och la oss på beachen och sov, väldigt välbehövligt!!

Nu på eftermiddagen och kvällen så gick vi och shoppade och åt middag, mysigt!
Det är så otroligt underbart att kunna gå i flip-flopp, ett linne och ett par shorts och fortfarande tycka att det är varmt när klockan är 23.30!!

Här är en restaurang, det ser ut såhär utanför de flesta. I dessa ligger det färsk fisk o massor med is för att hålla dem kalla. Allt från musslor till hummer och haj.

Glömde ta kort på maten, men hann ta kort på notan. 360 bath, ca 80kr för oss två. Överenskomligt!

Efter lite till köp av linnen, klockor och underkläder så tyckte vi att vi förtjänade en varsin hemmagjord våffla (smakade våffelsmet) med hemmagjord glass. På bilden är det hazelnut och strawberry yoghurt. Supergod men var som en hel middag till!

Nu är vi tillbaka på hotellet. Ska försöka hitta ett annat hotel på andra sidan ön, vi ska åka från Chaweng imorgon till Lipa Noi.