Flaktaxi och byte av hotell

Halloj! 
Nu har vi hunnit lugna ner oss efter gårdagens båtresa och alla andra bravader..
Vi sov gott på hotellet igår, och innan vi somnade bokade vi ett annat hotell resterande 3 nätterna vi ska vara kvar på ön. Nästan alla hotell på ön är nämligen fullbokade vilket gör att man måste sitta och leta på internet eller ta ett vandrarhem som inte är så trevligt.. 

Vi hittade ett för 1400 för tre nätter, inte det billigaste men det är billigt för att vara här tyvärr. Men bo måste vi. 

Imorse gick vi upp, åt frukost, en varsin kycklingmacka som var sådär. 
Sen packade vi våra grejer och tog första bästa taxi till nya hotellet på södra sidan om ön, ca 5 min med taxi.


Man satt på flaket, det var en ny upplevelse för mig, lite kul! 

Framme på hotellet så hade vårat bokning inte gått fram pga internetproblemen, det är för mycket folk på ön så internet blir överbelastat.
Men vi visade vår bokningsbekräftelse vi hade i mobilen så dom hade inget att säga så de fixade ett rum till oss, skönt! 

Vi la oss direkt på stranden och låg där hela dagen, badat i massor. Länge sen jag badade så mycket! :) 

Vi åt en god lunch vid stranden på hotellet


Supergott!

Vi båda har fått ganska mycket färg idag, även fast vi båda smorde in oss ordentligt! Men det klagar jag inte på. 

Sen duschade vi och gick och tittade runt lite. Hittade inte nått kul.
Gick ut på en brygga där det var en restaurang längst ut och åt, där satt vi såhär: 

Man sitter på de blå kuddarna på golvet, var lite mysigt faktiskt! Martin tyckte dock det var obekvämt, tror det var för att han är så ovig, haha. 

Nu har vi gått och köpt en starkare vattenfast solskyddsfaktor till imorgon, då ska vi snorkla! Superhäftigt! 
Ska försöka ta någon bild imorgon under dagen, vi är borta från 9.30-17. Hoppas på bra väder verkligen! :)

Ha det så bra. 
Kram Emma och Martin :) 

Annika
2014-01-21 @ 07:05:31

Låter jätte skönt! Ser verkligen obekvämt ut att sitta på kuddar på golvet. Jag håller med Martin!
Hur länge stannar ni i Thailand?
Passa på och njut av värmen.
Här blåser det och det kändes väldigt kallt när jag o Dixie var ute, tyckte Dixie också....
ha det så bra o hälsa Martin! Kram Kram

Annika
2014-01-21 @ 07:05:47

Låter jätte skönt! Ser verkligen obekvämt ut att sitta på kuddar på golvet. Jag håller med Martin!
Hur länge stannar ni i Thailand?
Passa på och njut av värmen.
Här blåser det och det kändes väldigt kallt när jag o Dixie var ute, tyckte Dixie också....
ha det så bra o hälsa Martin! Kram Kram

Annika
2014-01-22 @ 08:42:08

Hur kunde en kommentar bli 11................?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0