Bumpy Ride

Imorse ringde klockan 06.10, då var det dags att packa ihop och äta lite frukost som bestod av en baguette som endast var "skalet", stenhårt smör samt jordgubbsmarmelad.
Efter det checkade vi ut från hotell Victory och tog taxi till buss stationen för att ta bussen till vårat nästa stop, Nha Trang, ca 50 mil.

Bussresan skulle börja kl.08.00, men vi kom inte iväg förrän 08.30...
Såhär såg det ut i bussen:

Alltså liggplatser som ni ser, vilket räddade hela bussresan. Hade aldrig orkat sitta upp hela denna vägen..
Det var dålig väg, vilket resulterade skumpig resa.. Är glad att vi inte började må illa!

10 timmar senare var vi framme i kära Nha Trang, vilket är den bästa staden vi har varit i än så länge. Det är turister, folk kan engelska och det finns både mycket restauranger och shopping.

Vi hittade ett helt okej hotell för 300 000 dong(112kr) som vi nu är på, ca 3 min promenad till stranden. Vi har även ätit vår första riktiga måltid för dagen, blev en kycklingburgare med anannas i, faktiskt godare än det låter. Till det drack jag en Lemon fruitshake, supersur och god!

Efter middagen gick vi längs stranden och hittade mycket mysiga ställen att äta på, och även mycket turister, dock mest ryssar...
Vi gick in på en marknad som fanns längs gatan och köpte ett par flip-flops(23kr) en handduk (15kr) och en sjal (23kr), sedan påvägen hem hittade vi pringles chips, mycket välbehövligt :D

Martin vid middagen.

Ha det så bra där hemma!