Båttur

Till skillnad från igår så har vi gjort väldigt mycket idag!

Vi gick upp 7.15, åt frukost och fixade oss. Kl.08.00 skulle vi vara nere i receptionen för att bli hämtade av en turbuss.

Den kom inte förrän 08.30 så redan där kände jag att ja hann bli trött av att sitta och vänta..men vi kom iväg och turen var igång. Bussen tog oss till piren där båten skulle föra oss vidare ut till öarna.

På båtturen till första ön började det regna, mindre kul. Men väl framme på ön så blev det sen sol.
På den första ön var det strutsar, bambis och en elefant. Men det dem tyckte vi skulle lägga ner mest tid på var orkidéerna för att det var "deras" ö.

Martin och jag gick inte efter alla ryssar utan vi gick en väg som gick uppåt i bergen. Det var först en vanlig skogsstig, som sedan blev höga trappsteg. Dessa trappsteg brant uppför gick vi i ca 20 min, men det var det lätt värt eftersom att vi kom fram till detta:

Och där bestämde sig även Martin, som ni ser, för att bada. Lite läskigt när guiderna inte ens talat om att det fanns något vattenfall, men vi såg det iaf medans resten kollade på animal show med elefant och struts.

När vi kommit ner från våran egna guidade tur badade vi vid stranden och solade en stund tills det var lunch.

Lunchen var inte speciellt god, det var en massa små olika rätter och alla skulle ta från samma tallrikar till sin egna lilla tallrik, men ryssarna tog med samma gaffel dom ätit med så det kändes sådär.... Fräscht!

Efter lunch var det båtfärd igen till The Monkey Island. Kan berätta ganska omfattande i bilder vad vi gjorde där:

Vi matade apor, tog kort på apor, tittade på en apshow med lite hundar inblandat, och tittade på ett hund-race och varje hund hade en varsin apa på ryggen. Jättesöta!

Sen var det hemfärd, en trött Emma och en trött Martin.
Vi dumpade oss på hotellet ett tag och gick sedan ut och åt.
Kyckling currygryta med ris åt jag

Martin åt BBQ kyckling med ris.

Nu är vi på hotellet, har packat inför flygresan imorgon till Ho Chi Minh-staden för att vara där 6 timmar och vänta på nästa flyg till Bangkok där vi ska hämta pengarna på första hotellet som vi glömde och sedan dagen efter åker vi ut till Koh Samui där en vecka till väntar! Underbart!

Ha det så bra i snön hemma!
Kram, Emma och Martin

Annika
2014-01-14 @ 23:12:35

Vad ni ser ut att ha det bra o jätte söta apor!